Ana içeriğe atla

ASM Aile Sağlık Merkezi mi Yoksa Aile Sıkıntı Merkezi mi?



ASM yani aile sağlık merkezi. Bir çoğunuzun da bir şekilde yolunun düştüğünü sanıyorum.
Özellikle gebelik ve doğum gibi durumlarda zaten ev telefonunuzdan sizi arayıp gerekli işlemleri layıkıyla yapıyorlar. Uygulamaları gayet iyi , eğer siz de pozitif gününüzdeyseniz karşınızdakinden güleryüzlü hizmet bile alabiliyorsunuz. Gelgelelim tedavi ve ilaç durumları işin içine girince sağlığınızdan bile olabiliyorsunuz (!) Başıma gelen güler misin ağlar mısın durumunu da bu yüzden paylaşmak istedim.

Geçtiğimiz günlerde parmaklarımdaki hafif ağrıların soğuktan mı yoksa romatizmadan mı olduğuna karar veremeyince, bağlı bulunduğum ASM'ye giderek durumu izah ettikten sonra 3 tüp kan verdim. Sonuçları alınca, bir sayfa dolusu kan değerinden sadece 2 tanesinin kenarında * işareti olduğu için diğer değerlerin gayet normal seviyede olduğunu görünce sevindim. 
Doktora sonuçlarımı göstermek için odasına girdim ve kağıdı inceleyip "Harika, çok güzel, bilmem ne çok iyi, bilmem şu gayet iyi" diyerek gülümsedi. Ben ise "Hocam ellerimdeki ağrıdan dolayı acaba romatizma mı var diye bu tahlilleri yaptırmıştım" dedikten sonra ne dese beğenirsiniz "Heh! ben de tam onu diyecektim, bu sondaki değer var ya , yüksek çıkmış , bu romatizma değeri, o yüzden şu iğneleri sana yazıyorum, yalnız bunlar penisilin içerdiği için eli çabuk bir hemşire bulman lazım, bunları bizim merkezlerimizde değil hastanede ya da poliklinikte yaptırabilirsin, geçmiş olsun" diyerek elimde reçeteyle beni uğurladı.

Merkezden çıktım ama kafamın içinde söyledikleri yankılanıp duruyor "Penisilin" "İğne" "Eli çabuk hemşire" 
Allahım dedim benim romatizmal olayım bu kadar ciddi demek ki . Üstelik bu 3 iğne, 15 günde bir yapılacak ve 15 günde bir gidip ilacı yazdıracağım, yani 1,5 ay boyunca bu iğnelerin esiriyim. Kafamdaki bu düşüncelerle akşamı zor ettim. İş yerimden çıkar çıkmaz soluğu -sülalecek devamlı gittiğimiz ve artık hepimizi tanıyan- özel bir poliklinikteki doktorumuzun yanında aldım. Durumu izah ettim, tahlil sonuçlarını ve reçeteyi uzatıp "Hocam benim romatizmam var mı yok mu " diye sorduğumda verdiği cevap ne oldu biliyor musunuz "Turp gibisin , Bu değerlerin romatizmayla uzaktan yakından alakası yok 
"Ama hocam ASO yüksek çıkmış demir bağlama bilmem nesi düşük çıkmış demir eksikliğimi var" "Bol bol sebze meyve ye bir şeyciğin yok , ASM.lere tahlil ve ilaç yazdırmaya gidin ama tedavilerini uygulamayın" dedi. Yüzümdeki şaşkın ifadeyi görünce açıklama yapma ihtiyacı hissetmiş  olacak ki "Tabi ki bana gelin demiyorum ama tedavileri hiç doğru değil"

Bu kadar şeyden sonra ben de binlerce kez iğneyi yaptırmadığıma şükredip ASM.lere bu saatten sonra anca ilaç yazdırmaya giderim. Sizleri de bilgilendirmeyi borç bilirim.
Herkese bol sebze ve meyveli sağlıklı günler dilerim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuğum Sürekli Yemek Yiyor.

Bazı çocuklar her zaman aç görünür ve siz midesinde bir delik olup olmadığından kuşkulanmaya başlayabilirsiniz. Daha akşam yemeğini bitirir bitirmez bisküvi kutusunu aramaya başlar ve yiyecek bir şeylere ihtiyacı olduğunu söyler. Bu sahne size de tanıdık geliyor mu? Düzenli açlık hissi çok seyrek olarak doymak bilmez bir açlıkla kendini gösteren ve Prader Willi sendromu olarak bilinen az rastlanan bir genetik bozukluğa bağlı olabilir. Ancak çocukların geri kalan çoğunluğu için, yeme alışkanlıklarına daha yakından bakmak, durumu ortaya çok daha kolay çıkarabilir. "Ben acıktım" dediklerinde bu gerçekte "biraz şekerleme istiyorum" veya "bir bisküvi istiyorum" anlamına geliyor olabilir. Ancak ona sadece muz veya diğer sağlıklı atıştırmalıklar sunarsanız aniden gerçekte zannettikleri kadar aç olmadıklarına karar verebilirler. Gizli yemek yemelerin sebebi Eğer ona beslenme hakkında gerekli bilgileri öğretiyorsanız çocuğunuz farklı gıdaların vücudu

Kırılan Küpe Nasıl Değerlendirilir?

Çok sevdiğim nazar boncuklu küpemin kancası kırıldı, atmaya kıyamadığım için kancanın kalan kısmını penseyle yuvarlayıp kolye ucu yaptım  Sonrasında simli iplerden yapılmış zincirime taktım. Diğer küpemi nasıl değerlendireceğime henüz karar vermedim, değerlendirilmek için bir kenarda bekliyor.

El Yapımı Hayalet :)

Çocuklarla beraber hayal gücümüzü arttıracak çalışmalar yapmak eminim hepimizin hoşuna gidiyordur. Bu sefer öyle enteresan bir şey yapmışlar ki ben bile "pes" dedim, çok da hoşuma gitti ve paylaşmak istedim  El yapımı hayalet için malzemelerimiz  Büyük pet şişe Boş bir sprey şişesi Nişasta 1 m2 sargı bezi, 1 adet top 40cm'lik iki adet bakır tel Yapılışı  Boş pet şişe üzerine yerleştirdiğiniz top, hayaletimizin başının şeklini oluşturacak, bakır telleri şekildeki gibi bükerek yanlardan şişeye bağlıyoruz.   Bu iskelet üzerine şekildeki gibi sargı bezini yerleştiriyoruz. Ardından, sulandırılmış nişastayı bir sprey içine boşaltıp kariştırıyoruz. İnce bir tabaka halinde bu sargı bezi üzerine uyguluyuruz. Nişastalı gazlı bezi rüzgarsız ve kuru bir ortamda kurumaya birakıyoruz. 1 saat sonra hayaletimiz hazır Kaynak